آموزش انتخاب بهترین سوله و سازه فلزی

مراحل ساخت سوله؛ هرآنچه که باید قبل از ساخت سوله بدانید

نویسنده : سوله گرام 02 اسفند 1402 214 بازدید نظر

یکی از سازه های بسیار مهمی که امروزه شاهد استفاده از آن در بخش های مختلفی هستیم و این نوع از سازه ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند، سوله ها هستند. در همین راستا یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که فرایند ساخت سوله ها به چه نحوی بوده و چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن این دسته از سازه ها را ساخت.

 

به منظور پاسخ به این سوال مهم در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به فرآیند ساخت سوله ها انداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی های آن صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید تا در رابطه با مراحل ساخت و خرید سوله توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

 

مراحل ساخت سوله

به منظور ساخت و نصب سوله لازم است تا مراحل مشخصی طی شود. هر یک از این مراحل برای به وجود آوردن بخشی از فرآیند ساخت و نصب این دسته از سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل لازم است تا توجه بسیار زیادی به هریک از این مراحل داشته باشید تا در نهایت بتوانید سوله خود را به بهترین شکل ممکن در محل مورد نظرتان نصب کنید. اگر بخواهیم شما را با مراحل ساخت و نصب سوله ها آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

اخذ مجوز ساخت سوله

به منظور سوله سازی مثل هر ساختمانی نیاز است تا اقدام به اخذ مجوز کنید. اخذ مجوز به منظور سوله سازی شامل مجوز بهره برداری و ساخت سازه است. برای بهره برداری شما باید مشخص می کنید که قرار است تا نظر کدام سازمان و وزارت خانه فعالیت کنید. در این راستا سازمان صنایع، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و… از جمله سازمان هایی هستند که شما می توانید از آن ها مجوز خود را دریافت کنید.

موضوع لازم به ذکر این است که برای اخذ مجوز احداث سازه در هر شهر باید شرایط و ضوابط مربوط به آن شهر را مطالعه کرده تا در نهایت بدون مشکل بتوانید سازه خود را به وجود بیاورید.

اگر تا به حال برای ساخت سوله اقدام به اخذ مجوز نکردید، ممکن است برای اولین بار این فرآیند چالش های زیادی برای شما داشته باشد، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این فرآیند را طی کنید.

 

خرید زمین برای ساخت سوله

شما باید برای ساخت سوله اقدام به خرید زمین کنید که این زمین همان محل احداث است که قابل تغییر نبوده و باید این موضوع مهم را بدانید. برای انتخاب زمین مناسب باید شرایط حمل و نقل، نزدیکی به بازار و بخش های مختلف، امنیت و… را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و سپس اقدام به خرید زمین کنید.

 

انتخاب نوع سوله سازی

امروزه شرکت های سوله سازی مختلفی در ایران در حال فعالیت هستند و شما برای ساخت و نصب سوله می توانید به سراغ هر یک از این شرکت ها بروید. یکی از سوالات بسیار مهم این است که برای انتخاب بهترین شرکت سوله سازی باید به چند نکاتی توجه کنیم؟

به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که شما باید برای سفارش سوله از کارخانه سوله سازی بازدید کرده و شرایط کاری آن را بررسی کنید. سپس پیشنهاد ما این است که رزومه شرکت را بررسی کرده و در صورت امکان رضایت مندی مشتریان این شرکت را بررسی کنید.

سپس می توانید بهترین شرکت سوله سازی را انتخاب کرده و سفارش ساخت سوله خود را به این شرکت ها بدهید.

 

خاک برداری و اجرای فونداسیون

پس از انتخاب نوع سوله باید وزن سازه و دیوار ها را مشخص کنید. سپس لازم است تا با توجه به ویژگی های سازه، آزمایش خاک صورت گیرد و مقاومت آن مورد بررسی قرار بگیرد. نکته مهم این است که هر شهر دارای زمین هایی با شرایط خاصی هستند و به همین دلیل باید تحمل فشار خاک بررسی شده و بهترین نوع فونداسیون سوله مشخص شود. جمع آوری موانع و تسطیح خاک، بررسی تراز بودن زمین و… از مهم ترین مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

پس از بررسی این موارد باید اقدام به اجرا فونداسیون کنید. فونداسیون جز و اهمیت بسیار زیادی دارد و بی توجهی به این مسئله می تواند باعث کج شدن و ریزش سازه شود.

 

انتقال سوله به محل نصب

پس از مشخص کردن زمین و سوله، باید سوله خریداری شده به محل نصب منتقل شود و در محل مورد نظر قرار بگیرد.

 

نصب ستون ها

گام بعدی برای نصب یک سوله این است که ستون ها با کمک جرثقیل بر روی بیس در فونداسیون قرار بگیرد و در محل مورد نظر بسته شود.

 

نصب قطعات دیگر

پس از نصب ستون ها باید قطعات دیگر نظیر پرلین Z، بادبند و… روی سازه بسته شده و به اصطلاح شاهد اسمبل شدن آن ها باشیم.

 

نصب سقف

به منظور نصف سقف بر روی سوله باید پوشش سقف سوله بر حسب نوع آن، روی پرلین قرار گرفته و بر روی آن بسته شود تا شاهد نصب سقف در سوله ها باشیم.

 

دیوار کشی

یکی دیگر از فرآیندهای بسیار مهم برای سوله سازی و نصب آن، دیوار کشی است. امروزه دیوار کشی دارای روش های مختلفی در اجرا است که هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. شما می توانید متناسب با نیاز خود به سراغ هر یک از این روش ها بروید.

 

نصب درب

درب ها یکی از اجزا بسیار مهم سوله ها هستند. امروزه درب سوله ها به شکل ریلی، کرکره ای و لولایی قابل اجرا بوده و شاهد استفاده از آن ها هستیم. همچنین می توان از انواع درب دستی یا اتوماتیک نیز استفاده کرد که هر یک از آن ها مزایا و معایب خاصی دارند.

 

نصب پنجره

گام بعدی برای نصب سوله، آن است که اقدام به نصب پنجره کنید. مثل درب، پنجره ها نیز دارای مدل ها و انواع مختلفی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

بهره برداری سوله

پس از طی کردن مراحل گفته شده، در نهایت سوله شما آماده بهره برداری و استفاده است. اگر مراحل گفته شده به صورت کامل طی شود، شما می توانید از سوله خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

همان طور که مشاهده کردید، برای ساختن یک سوله لازم است تا مراحل مختلفی طی شود. در همین راستا یکی از نکات مهم این است که حتماً برنامه ریزی دقیقی برای طی کردن این مراحل داشته باشد، چرا که عدم توجه به این فرآیندها باعث می شود تا سوله شما بسیار آسیب پذیر شده و مراحل نصب آن به درستی صورت نگیرد. ما تلاش کردیم تا به صورت کامل شما را با این مراحل بسیار مهم برای ساخت سوله آشنا کنیم.

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک