طراحی، ساخت و نصب انواع سوله

سوله صنعتی؛ نکات مهم برای طراحی و ساخت سوله های صنعتی

نویسنده : سوله گرام 13 دی 1402 522 بازدید نظر

یکی از انواع سوله هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، سوله های صنعتی هستند. این دسته از سوله ها در بخش های خاصی مورد استفاده قرار گرفته و کاربردهای گوناگون و بسیار مهمی دارند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به سوله های صنعتی انداخته و در رابطه با این دسته از سوله ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا این دسته از سوله ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

 

معرفی سوله صنعتی

اگر بخواهیم نگاهی به سوله صنعتی انداخته و این دسته از سازه ها را به شما معرفی کنیم باید گفت که سوله های صنعتی دارای سقف شیب دار بوده و از بخش های مختلف چون ستون، رفتر، پرلین، استرات، وال پست، بادبند، سگراد، سینه بند، پیچ و مهره و سایبان تشکیل می شود که این بخش در کنار هم در نهایت باعث به وجود آمدن یک سوله صنعتی حرفه ای خواهد شد. از این سوله ها برای کاربردهای صنعتی استفاده شده و در آن پروژه های مختلف و ساخت وسایل گوناگونی صورت می گیرد.

امروز در شهرک های صنعتی شاهد استفاده از این دسته سوله ها هستیم و افراد به منظور انجام فرآیندهای صنعتی خود متناسب با نیاز شان اقدام به خرید یک سوله با ابعاد مناسب کرده و از این طریق در حوزه مد نظر خود فعالیت می کنند.

 

طراحی سوله های صنعتی

یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می شود این است که طراحی سوله های صنعتی به چه شکل بوده و این فرآیند به چه نحوی انجام می پذیرد؟

به منظور بررسی این موضوع باید گفت که امروزه در راستای طراحی این دسته از سوله ها از نرم افزارهای مختلفی به منظور انجام فرآیند طراحی و مدلسازی استفاده می شود. این سوله ها باید به نحوی باشند که متناسب با نوع نیاز مصرف کنندگان بهینه سازی شده باشند و بتوان از این دسته سازه ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

مسئله دیگری که در راستای طراحی سوله باید آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید ابعاد این دسته از سازه ها است. این سوله ها با دهانه بین ۱۰ تا ۲۰ متر طراحی، تولید و عرضه می شوند. همچنین نکته دیگری که به منظور طراحی سوله صنعتی باید آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید ارتفاع این دسته از سازه ها است. به طور معمول ارتفاع سوله های صنعتی در حدود ۶ متر است اما ممکن است با توجه به شرایط مختلف شاهد افزایش و یا کاهش این ارتفاع نیز باشیم.

 

انواع سوله های صنعتی

افرادی که قصد خرید سوله های صنعتی را دارند یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که امروزه شاهد چه مدل هایی از سوله های صنعتی در بازار هستیم. در راستای بررسی این مسئله بسیار مهم باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر شرکت های فعال در حوزه ساخت سوله، این دسته از محصولات را در سه مدل سوله های خرپایی، سوله های تیر ورقی و سوله های یو بی ام طراحی، تولید و به بازار عرضه می کنند.

موضوع لازم به ذکر این است که هر یک از این سوله ها مزایا و معایب منحصر به فردی داشته که بررسی هر یک نیاز مطلب جداگانه ای دارد، اما مسئله بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به منظور خرید سوله صنعتی حتماً در رابطه با مزایا و معایب انواع سوله ها تحقیق کرده تا در نهایت از بین مدل های گفته شده بهترین سوله را با توجه به نیاز خود انتخاب کرده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

 

نکات مهم برای طراحی و ساخت سوله های صنعتی

در حال حاضر شرکت های مختلفی در حوزه طراحی و ساخت سوله های صنعتی فعالیت می کنند، در این بین اما مسئله بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک شرکت زمانی می تواند سوله صنعتی با کیفیت و حرفه ای را به وجود بیاورد که پارامترهای مختلفی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. در نتیجه اگر بخواهیم این پارامترها را به شما معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

میزان نیروی وارده به سوله

عوامل مختلفی مثل باد، باران، برف، زلزله و… ممکن است نیروهای مختلفی به سوله های صنعتی وارد کنند. در همین راستا یک شرکت حرفه ای به منظور ساخت سوله صنعتی باید این نیروها را محاسبه کرده و سوله مقاوم در برابر این نیروها را به وجود بیاورد.

 

محاسبات مهندسی سوله

به منظور ساخت یک سوله حرفه ای لازم است تا محاسبات مهندسی پیشرفته صورت گیرد. این محاسبات شامل مواردی چون بررسی ارتفاع جانبی سوله، بررسی ارتفاع تاج سوله، محاسبه و اندازه گیری شیب سقف، محاسبه دهانه سوله، محاسبه تعداد ستون های مورد نیاز و… را شامل می شود. هر یک از این پارامترها را باید به صورت کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و در فرآیند طراحی و ساخت سوله به آن ها توجه کرد تا در نهایت شاهد ساخت یک سوله صنعتی با کیفیت و حرفه ای باشیم.

 

بررسی نوع پوشش سقف سوله

موضوع مهم دیگری که باید به آن دقت کنید این است که به منظور پوشش سقف سوله در حال حاضر شاهد متریال و مواد گوناگونی هستیم که شما می توانید متناسب با نیاز خود از این متریال استفاده کرده و اقدام به پوشش سقف سوله کنید.

موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما در راستای انتخاب یک متریال حرفه ای حتماً باید موارد مختلفی چون شرایط محیطی، نیاز مشتریان، کاربرد سوله و… را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده تا در نهایت بتوانید از بین متریال های مختلف بهترین ماده را برای پوشش سقف سوله انتخاب کنید. عدم توجه به این مسئله می تواند سوله را با مشکلات گوناگونی مواجه کند.

توجه به موارد گفته شده به شما کمک می کند تا بتوانید سوله صنعتی حرفه ای را انتخاب کرده و متناسب با نیاز خود به بهترین شکل ممکن از این سوله ها استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که حتماً در راستای انتخاب سوله به این موارد توجه بسیار زیادی داشته باشید.

 

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک