طراحی، ساخت و نصب انواع سوله

سوله سردخانه ای؛ انواع سوله های سردخانه ای و کاربرد آن

نویسنده : سوله گرام 03 اسفند 1402 173 بازدید نظر

امروزه شاهد طراحی و تولید انواع مختلفی از سوله ها در سراسر جهان است و شرکت های مختلفی در حوزه طراحی و تولید این دسته از سازه ها فعالیت می کنند. در این بین یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در حال حاضر شاهد طراحی و تولید نسل جدیدی از سوله ها به نام سوله سردخانه ای هستیم.

این دسته از سوله ها کاربردهای خاص و منحصر فردی داشته و در بخش های گوناگونی از آن ها استفاده می شود. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با سوله سردخانه ای آشنا کرده و در رابطه با این دسته از سازه ها توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا این دسته از سازه ها را به شما معرفی کنیم.

 

سوله سردخانه ای چیست؟

به منظور بررسی و معرفی سوله سردخانه ای باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که سوله هایی که از آن ها برای نگهداری مواد غذایی و یا فاسد شدنی در دمای خنک به منظور حفظ طراوت و تازگی استفاده می شود، سوله های سردخانه هستند.

در واقع موادی که ممکن است به دلیل قرارگیری در محیط های گرم به سرعت فرسوده شده و خراب شوند، لازم است تا در محیط سردخانه قرار بگیرند و در همین راستا شاهد استفاده از سوله سردخانه ای برای حل این مشکل هستیم.

امروزه شرکت های مختلفی در حوزه طراحی، تولید و فروش سوله سردخانه ای فعالیت می کنند و شما می توانید اقدام به خرید سوله سردخانه ای مورد نظر خود از این برندها و شرکت ها کنید.

 

انواع سوله سردخانه ای

افرادی که قصد خرید سوله سردخانه ای را دارند، یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که سوله های سردخانه ای چه مدل ها و انواع دارند؟ به منظور بررسی این موضوع بسیار مهم باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه شاهد طراحی و تولید سوله های سردخانه ای در سه مدل کلی هستیم. اگر بخواهیم این مدل ها را به شما معرفی کنیم، می توان به نکات زیر اشاره کرد:

 

سوله سردخانه ای موقت

بدون هیچ شک و تردیدی ساده ترین و عمومی ترین انواع سوله سردخانه ای که شاهد طراحی و تولید آن هستیم، سوله های موقت هستند. این دسته از سازه ها به نحوی است که از آن ها تنها برای نگهداری موقت مواد غذایی استفاده می شود و امکان نگهداری طولانی مدت مواد غذایی فاسد شدنی در این سوله ها وجود ندارد.

نکته بسیار مهم این است که دمای این سوله ها بالا صفر بوده و همین مسئله باعث می شود تا تنها شاهد سرد نگه داشتن مواد غذایی در این سازه ها باشیم و امکان منجمد کردن مواد غذایی در این سوله ها وجود ندارد. عموماً به منظوره انجام فرآیند حمل و نقل مواد غذایی و مواد فاسدشدنی از این سوله ها استفاده می شود و تنها مواد غذایی برای نگهداری کوتاه مدت در سوله سردخانه موقت قرار می گیرند.

 

سوله های سردخانه ای بلند مدت یا دائمی

یکی دیگر از انواع سوله سردخانه ای که شاهد طراحی و فروش آن در بازار هستیم، سوله سردخانه ای بلند مدت یا دائمی است. این دسته از سوله ها دمای بالاتر از صفر داشته و همین مسئله باعث می شود تا شاهد تازه نگه داشتن مواد غذایی و مواد فاسدشدنی در این سازه ها باشیم.

نکته مهم این است که برخلاف سوله های موقت که تنها برای نگهداری کوتاه مدت مواد غذایی از آن استفاده می شد، در سوله های بلند مدت و دائمی شما این امکان را دارید تا مواد غذایی را به صورت بلند مدت در آن قرار داده و نگرانی در رابطه با خراب شدن و یا فاسد شدن این دسته از مواد غذایی نداشته باشید.

از این دست سازه ها به منظور نگهداری و انبار کردن مواد غذایی فاسد شدنی به صورت طولانی مدت استفاده می شود. البته باز هم باید به این نکته اشاره کنیم که دمای این دسته از سوله ها بالاتر از صفر بوده و همین مسئله باعث می شود تا شاهد انجماد مواد غذایی در این سازه ها نباشیم.

 

سوله سردخانه ای انجماد

یکی دیگر از انواع سوله های سردخانه ای که امروزه شاهد طراحی و تولید آن هستیم، سوله های سردخانه ای انجماد است. دمای این سوله ها زیر صفر بوده و نحوه طراحی و تولید این دسته از سازه ها به نحوی است که مواد غذایی که در داخل این سوله ها قرار می گیرند به سرعت منجمد می شوند.

در واقع شرکت ها و برندهایی قصد دارند تا به منظور نگهداری و انبار کردن محصولات خود اقدام به منجمد کردن آن ها کنند، از بین محصولات مختلف اقدام به خرید سوله سردخانه ای زیر صفر کرده و از این دسته سازه ها استفاده می کنند. این دسته از سازه ها نیز امروزه محبوبیت بسیار زیادی داشته و شاهد افزایش آمار فروش سوله سردخانه ای زیر صفر در اقصی نقاط دنیا هستیم.

 

قیمت سوله سردخانه ای

افرادی که قصد خرید سوله سردخانه ای را دارند، یکی از سوالات بسیار مهم مطرح می کنند این است که قیمت این دسته از محصولات چقدر است و چه پارامترها و عواملی بر قیمت این دسته از سازه ها تأثیرگذار است؟

به منظور بررسی این مسئله باید گفت که پارامترهای مختلفی مثل نوع سوله سردخانه، دمای آن، شرایط سوله، مدل، طراحی، مصالح به کار رفته، امکانات و ویژگی ها، مقاومت سازه و… از جمله مواردی هستند که بر قیمت نهایی این دسته از سوله ها تأثیرگذار است.

در همین راستا پیشنهاد ما این است که به منظور سفارش سوله سردخانه ای حتماً تغییرات جامعی در رابطه با نیاز خود داشته باشید و سپس با نیاز سنجی دقیق اقدام به خرید سوله سردخانه ای حرفه ای و مناسب کنید تا بتوانید به طرز چشمگیری در هزینه های خود صرفه جویی کرده و با پرداخت مبلغ بسیار کمی یک سوله حرفه ای و با کیفیت را خریداری کنید.

مطلب مهمی که باید بدانید این است که امروزه برندها و شرکت های مختلفی در حوزه طراحی و تولید سوله سردخانه ای فعالیت می کنند و همین مسئله باعث شده تا شاهد تنوع بسیار زیادی در این دسته از سازه ها باشیم.

در نتیجه اگر شما دقت کافی در راستای خرید سوله سردخانه ای داشته باشید، ممکن است به منظور خرید این دسته از سازه ها از شرکت های سوله سازی با مشکل مواجه شده و به جای خرید یک محصول مناسب با ویژگی های مدنظرتان، اقدام به خرید سوله ای کنید که امکانات بیشتر و یا کمتری از نیاز شما داشته باشد.

در هر دو صورت شما با مشکلات و چالش های مختلفی مواجه خواهید شد و به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً با متخصصین و مشاورین فعال در این حوزه صحبت کنید تا در نهایت بتوانید یک سوله سردخانه ای با کیفیت و حرفه ای را خریداری کرده و به بهترین شکل ممکن از این دسته از سازه ها استفاده کنید.

ارسال دیدگاه :

این لینک را به اشتراک بگذارید

کپی کردن لینک